söndag 23 april 2006

Farväl Falkenberg på Drömfabriken

Nu på torsdag är det dags för Drömfabriken, ett evenemang i dagarna tre med fokus på "morgondagens filmbransch", arrangerat av SFI på Filmhuset i Stockholm. Själv kan jag inte närvara, då jag befinner mig i den södra, soligare änden av landet, men jag vill passa på att tipsa om vad som händer kl 11.30 på fredag. Då har man som besökare nämligen möjlighet att för första gången i offentliga sammanhang se klipp från den kommande svenska långfilmen Farväl Falkenberg, och även lyssna på vad regissören Jesper Ganslandt och producenten Anna Anthony har att säga efteråt. Mer om Drömfabriken här. Att deltaga kostar bara 150 spänn för alla tre dagarna.

Jag har tidigare skrivit om Farväl Falkenberg här, och har som målsättning att fortsätta med det från och till, eftersom det är sällan man har chansen att helhjärtat ge lite ryggdunk åt en svensk långfilmsproduktion.

En premiär är inte så långt borta nu - preliminärt i september, vilket sannolikt innebär en första ordentlig visning för kritiker och branschfolk under Filmdagarna i Malmö i augusti - något att se fram emot.

Det blir mer om FF från mig lite längre fram. Intervjuer och dylikt. Här eller annorstädes.

Mer information om FF på den officiella hemsidan: www.farvalfalkenberg.se

Andra bloggar om: , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns numera en sajt som på kommer uppdateras under sommaren. www.farvälfalkenberg.se alternativt www.farvalfalkenberg.se

Mvh,
Klibbig sommar

Anonym sa...

läste någonstans att filmen FF ska visas på någon biograf i malmö? någon som vet var och när?

Martin Degrell sa...

Filmen har biopremiär över hela landet i höst; innan dess lär den visas åtminstone en gång under filmdagarna i Malmö i augusti. Utöver det finns det vad jag vet inga andra inplanerade visningar.