onsdag 18 juni 2008

EM, dag 666

Känslomässigt tog EM nästan slut för mig redan i lördags. Jag ser fortfarande varje match, och visst är det roligt och spännande (Turkiets vändning! Italiens överlevnad!), men urladdningen då, i kombination med den snöpna förlusten, liksom tömde mig på energi att blogga, konspirera, tänka. Och det är såklart en försvarsmekanism: jag kommer att vara nervös ikväll, men jag har redan checkat ut, har redan tagit ut förlusten i förväg, och förlorar de inte ikväll blir de krossade i helgen då de möter Holland. Och vadfan - inför midsommarhelgen beger jag mig rakt in i skogen, långt ut i obygden bortom telefontäckning och säkert nästan även radiotäckning, och just nu har jag ingen aning om huruvida jag ens kommer ha möjlighet att se matchen på lördag, för att inte tala om den på fredag.

Dessutom har min planerade så kallade semester fullständigt torpederats av flera tidsödande, bitvis roliga, bitvis skitsvåra åtaganden, som gör att jag bannar att jag ens tog med mig min laptop till min undisclosed location.

Så ligger det alltså till. Nu blir det nog fler inlägg om annat än EM framöver, är nog slutsatsen.

Inga kommentarer: