måndag 9 juni 2008

EM, dag 2



Well, den tänkta krossen uteblev, och Österrike stod upp väl, framförallt i andra halvlek. Slappt av kroaterna att släppa in dem så. Ingen bra dag för domaren, för övrigt. Tyskland var ganska pigga trots allt, men igen - ingen kross. Samtliga favoriter har vunnit hittills, men än så länge ingen utskåpning. Vad finns det mer att säga? Jag gillar de där höghastighetskamerorna de kör med då och då under matcherna.

Jo, märkte ni vilken "magisk" vänsterfot polackernas neutraliserade brasse hade enligt de svenska kommentatorerna, efter vadå, två halvdana tillslag? Medias behov av detta mytiska Brasilien ska inte underskattas.

Idag börjar det på riktigt, känns det som. Dödens grupp et cetera. Alla varnar för Rumänien, och jag är orolig för mitt Frankrike ikväll. Kan gå hursomhelst känns det som. Italien-Holland är också hyperintressant såklart - jag balanserar hela tiden mellan förakt och sympati för Italien (pga min genuina oförståelse inför furbo, respektive vissa eleganta spelare), och första matchen kan bli avgörande för min del.

Dagens huvudlösa prognos: Oavgjort 1-1 mellan FRA och ROM. Frankrike ser grymt segt ut, men kommer igång efterhand. Grinigt mellan Italien, Holland och Holland. Kan man bli utvisad för att bråka med en medspelare? Kvällens drabbning kan ge svar!

(En av kommentarerna till senaste inlägget är korrekt: Guardians dagliga pod är än så länge en besvikelse - det är som att de inte har någon styrkraft nu när England inte är med. Dock, det finns mycket fotbollskunnande bland de församlade, så de kommer nog igång så småningom. Jag tror heller inte den påstått avslagna mästerskapsstämningen i Österrike/Schweiz hjälper till.)


Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: