lördag 2 december 2006

Stack i Rock



Han skymtade visserligen bara förbi i all hast, men det var likväl roligt att se favoriten Brian Stack i veckans avsnitt av 30 Rock, den något ojämna men enda NBC-producerade bakom kulisserna-serien om ett fiktivt SNL-program den här säsongen som är värd att investera bandbredd och 25 minuter i veckan på att se. Om Brian dyker upp igen som Alec Baldwins protégé är väl tveksamt, men det var som sagt kul att se honom i ett icke-Conan-relaterat sammanhang. Conan, som för övrigt snart gör en cameo i 30 Rock - tydligen ska han och Tina Feys karaktär ha haft ett förhållande.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bah, även om 30 Rock är klart sevärt håller Studio 60 mycket högre klass! :)

eff sa...

Jag blev glad när jag såg Stack vara med. Tycker hans Frankenstein är helt galet rolig, särskilt när han ler och gör tummen upp, det är alltid roligt.

Jag är positivt överraskad av 30 Rock, Tracey Morgan tyckte jag aldrig(!) var rolig i SNL men här passar han in rätt hyfsat, kanske mest för att karaktären i sig är såpass absurd att det funkar (jag är fortfarande inte övertygad om att han är rolig eller ens har talang, dock). Annars tycker jag Alec Baldwin bär upp allt på sina axlar, han är nästan för skicklig för 30 Rock, hoppas han får bra pröjs. När han pluggade in information från cue-cards och snabbsvarade på en massa frågor ("5½ inches, but it's thick!") var lysande.

Sen är det ju lite småroligt att Rachel Dratch har haft 3-4 småroller redan. En av mina SNL-favoriter i senare säsonger.

Studio 60 har aldrig blivit så bra som jag hoppats. Nevada Day-avsnitten hade en bra sak, John Goodman. Bitvis bra, men långt ifrån West Wing i nerv och ensemble (Whitford som var så snorbra som Josh är rätt degig nu, till exempel). Jag tittar fortfarande, men det kanske beror på att jag har för mycket tid och bandbredd? Studio 60 är inte svindålig, men inte jättebra heller.