söndag 11 juni 2006

SVE 0 - TRI 0



Var:
hos mamma och pappa i Karlskrona
Sällskap: pappa, Pontus, Markus, Linus, Hector
Mat/dryck: korv, öl
Stämning: Till en början god och hoppfull, trots en smått kaotisk miljö med ett halvljummet intresse hos vissa i soffan; det finns nästan inget värre, och det är därför man ska se viktiga matcher typ själv eller med ett fåtal dedikerade, fokuserade fans. Men som sagt god stämning ändå, det är ju det här vi väntat fyra år på. Sen blev allt bara oerhört frustrerande.
Övrigt:
Jag har så mycket att säga, men saknar ord; letar efter förklaringar, är som alltid i såna här sammanhang överdrivet pessimistisk (skickat sms i halvlek: "De kan lika gärna lämna walkover"); är så arg, så förtvivlad, så förvirrad av Lagerbäcks sätt att resonera och tänka fotboll. Den gamla sanningen att det är svårare att spela sig ur landslaget än in i det gjorde sig påmind. Och tusen andra tankar såklart. Senare under kvällen dränkte jag - oklokt och hejdlöst - mina sorger i alkohol (och såg således inte Argentina-matchen), och den påföljande episka baksmällan + på tok för lite sömn + tidig färd till Malmö (dels i stekhet bil, dels på Sweden Rock-överfullt tåg) gör att allt går i ultrarapid idag.

Andra bloggar om: ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Har sett fram emot dina kommentarer till matchen (efter slutsignalen) lika mycket som jag såg fram emot själva matchen.

Förutsåg chock, besvikelse och förutsägbar frustration och jag är inte besviken. Stackars Martin.

Klamrar mig själv fast vid min vaga upplevelse av att Sverige alltid spelar dåligt mot sopor och plockar fram hjältemodet när de spelar mot kvalité.

Eller var det Tre kronor?

Anonym sa...

Halvljummet intresse? Ja, till den skaran hör då rakt inte jag. Hur blev det nu, har vi startat en insamling som bekostar hemresan för grabbarna?

Anonym sa...

Du sammanfattar mina egna känslor på ett bra sätt - jag kände mig liksom tom inombords. Ska man ens våga ha förhoppningar om Paraguaymatchen? Jag såg oftare Zlatan stå still än vad jag såg honom röra sig. Och är det verkligen en bra idé att konsekvent slå alla sina inlägg till den punkt i straffområdet där det är allra mest trångt?

hälsar
Henrik
som hoppas på USA ikväll!

Martin Degrell sa...

Jag tror absolut vi kan vinna mot Paraguay. En förlust mot England på det är väl till och med acceptabel, eftersom vi då ändå kan sluta två i gruppen och gå vidare. Om vi nu ska vara optimistiska. Men jag kan, kan bara inte släppa hur Lagerbäck kan sitta där på presskonferensen och på allvar säga att de gjort en bra match. Han hatar fotboll.

Krämer: jo, jag vill gärna tro att Sverige spelar upp sig om man inte behöver föra matchen...

Pontus: självklart hör du inte till den skaran, men du vet nog vem jag menar...

Henrik: den här gången har iaf USA en svår nöt att knäcka - Ghana, Tjeckien och Italien skojar man inte bort. Vi får se om de är värda sin löjeväckande femteplacering på FIFA:s världsranking, bättre än exvis nämnda Tjeckien...

Martin Degrell sa...

Rätt ska vara rätt: Tjeckien är två på världsrankingen. Italien däremot är på trettonde plats. Hela listan (maj 2006):

1 Brazil
2 Czech Republic
3 The Netherlands
4 Mexico
5 USA
5 Spain
7 Portugal
8 France
9 Argentina
10 England
11 Nigeria
11 Denmark
13 Italy
14 Turkey
15 Cameroon
16 Sweden
17 Egypt
18 Japan
19 Germany
20 Greece

Anonym sa...

Hittar inte T&T på listan!? ;)

Henrik: Jag är rädd för att ditt hopp inte räckte till.

John Eje Thelin sa...

"så arg, så förtvivlad"

Allvarligt? För att elva nissar inte får in en boll i ett mål? Tanken svindlar.

Martin Degrell sa...

John: vi fattar. Du gillar inte fotboll. Några fler konstruktiva inlägg?

John Eje Thelin sa...

Jo, jag gillar fotboll. Lite grann.

Men jag formligen älskar F1 - men inte fan blir jag arg och förtvivlad ens femtielfte gången Schumacher vinner på nåt fultrick och FIA blundar för det. Det verkar lite...maniskt att bry sig så intensivt om sport.

Såvida du inte tar i i överkant när du skriver och egentligen bara är lite småsned.