torsdag 21 september 2006

Falkenberg-roundup

Det känns som om antalet besökare som hamnar här efter att ha googlat på Farväl Falkenberg och/eller Jesper Ganslandt ("gann-slant", inte "glans-land" (C-G Karlsson) eller "gaan-slant" (Cissi Renström)) nog kulminerar den här och nästa vecka. Filmen har biopremiär över hela landet imorgon, och de just nu mycket delade recensionerna och omdömena haglar in (och det är roligt och skönt att de är just delade; hittills har jag inte blivit förvånad alls över vissas kritik och andras beröm, det är snarare nästan skönt att inse att man vet var man har dem (kritikerna alltså)).

Jag har redan skrivit det jag tänkt skriva om filmen (just nu), men som en liten service åt folk som hamnat här och känner sig vilsna hänvisar jag till det jag tidigare skrivit:

En studsmatta i mörkret (februari)
Farväl Falkenberg på Drömfabriken (april)
Farväl Falkenberg till Toronto (augusti)
Filmdagarna: en vecka senare (augusti)

Jag ska dock säga det här: jag hade jävligt trevligt på premiären i måndags. Det var härligt att träffa alla. Elektrisk stämning i salongen. Och alla var i toppform på festen efteråt. Men det var sista gången jag låter någon spela bort mina sista kontanter på craps.

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

Maddin sa...

Jepp jag är en av de som hamnade här efter att googlat på Jesper Ganslandt :P

Men trevlig blogg du har, den bokmärker jag.

Mangobruden sa...

Hmm..

jag såg den ikväll.
jag tror jag aldrig blivit så berörd av någon film.
jag skulle vilja skriva ett brev.
vet du vem/vart jag ska skicka det till?

Martin Degrell sa...

Om du vill kan du maila mig så lovar jag att vidarebefordra brevet till rätt adress. Full diskretion, naturligtvis.

martin [at] meskalin.com

Mangobruden sa...

Oj,

vad snabbt du svarade.

Det finns ingen möjlighet att du e-postar adressen till:

mangobruttan@yahoo.com

om jag ber jätte, jätte fint?