onsdag 22 februari 2012

Rotation (övrigt)



Och en massa annat Azealia Banks såklart - men långt ifrån allt är bra.





Lills version av Upa Neguinho!





Ibland youtube-hålar jag mig fram till en massa gammal hiphop som jag lyssnade på då det begav sig, och då är det lätt att man länkas vidare till raregroove-grejer som samplades av sagda hiphop. Denna Turrentine-låt, till exempel, som är samplad på Chi-Alis klassiska "jag vill ha äldre tjejer precis som mina vuxna MC-kompisar"-tonårsrap Age Ain't Nothing But a #...



...som utöver sin fina tidigt-90-talsosande video även samplar We Live in Brooklyn, Baby av Roy Ayers. Produktion av Mista Lawnge från Black Sheep.

Chi-Ali är född 1976 precis som jag, men jag tyckte alltid han verkade yngre än han antagligen var när han slog igenom. Nu sitter han i fängelse för mord. Så kan det gå.


Inga kommentarer: