söndag 6 maj 2007

Paus-paus

Ett kort avbrott från avbrottet för lite skamlös reklam. Läs gärna senaste numret av Plaza Magazine, där jag har med en artikel om färgfilm, samt texter om både Killer of Sheep och Alejandro Jodorowsky. Eller läs senaste Residence, där jag skriver om konstfilm. Jag påpekar bara detta för jag är ganska stolt över texterna, och framförallt innehållet. Ju mer udda och alternativ film jag lyckas belysa i dessa glassiga livsstilstidningar, desto gladare är jag.

Igår skrev jag lite längre än vanligt i Sydsvenskan, om sommarens kommande blockbusters. Artikeln finns på nätet, här. I tidningen blev det ett helt uppslag, kolla:



***

Item: jag kan inte sluta lyssna på första spåret på Eluviums nya platta, men är det tillräckligt för att gå på konserten? Han/de spelar på Debaser om ett par veckor. 120 kr.

Item: om ni inte redan laddar ner Human Giant (MTV, torsdagar) så missar ni den bästa sketchshowen på ganska länge. Ett smakprov. Ett till.

***

Och så har vi grillat igen. Det var ganska kallt, men blommigt.






3 kommentarer:

Jacob sa...

Intressant. Har du sett att The Economist har skrivit om blockbusters också? Här.

Martin Degrell sa...

Det hade jag inte - tack för länken.

Conan sa...

Grymt bra artikel! Apropå pirater kan vi ju tacka dem för att vi på senare får uppleva sommarfilmerna på sommaren - det var inte så länge sen som "summer blockbuster" betydde nåt man läste om och sen fick se i september/oktober härhemma om man hade tur. Nu får vi, exakt samtidigt, ta del av "Tidernas hetaste biosommar 07" som SF så fint uttrycker det. Yippie-kay-ay...