tisdag 12 oktober 2010

Rycket

Ibland går det veckor och månader utan ny musik i fysiskt format. Under perioder håller man sig till digitala nerladdningar. Men ibland får man ett ryck. Som idag. Och med all respekt till de fåtal lokala skivaffärer som finns kvar här omkring: år 2010 hittar du inget bättre, snyggare, sexigare äktenskap mellan dammig crate digging och vrålsnabba cybermotorvägar än Discogs, sajten som började som en IMDB-liknande databas för skivnördar, utvecklades till ett de facto digitalt referensverk och på senare tid muterade till en fullfjädrad marknadsplats för nya men mest gamla skivor. Från hela världen. Mest från privatpersoner men också från skivaffärer som lägger upp hela sortimentet på Discogs. Helt integrerat med databasen, som ses efter av alla nördentusiaster som lägger till detaljer om varenda litet släpp. Aldrig någon risk för missuppfattningar om vilken utgåva som gäller - allt korsrefereras tillbaka till basen. Omedelbara jämförelser med andra försäljare, sortera efter € £ och $, undvik den svindyra US-pressen och ta en tyskpress istället och spara €€€. Det är så perfekt och jag älskar det. Men det går upp och ner med aktiviteten för min del. Men nu hade jag lite pengar över. Och då.

Efter att ha bråkat med PayPal halva dagen konstaterar jag att jag har bland annat har följande juveler på ingång:












Dessutom den här:

Inga kommentarer: