söndag 22 augusti 2010

Litteraturkritik av Martin, 10 år (1)



Bokens titel:
"Min morbror trollkarlen"
Författare: C.S. Lewis
Den är illustrerad av: Pauline Baynes. Teckningarna var fina, men lite för få.
Bokens handling: Det handlar om en pojke som heter Digory. Han har en galen morbror som har ett litet rum uppe på vinden. En dag vågar sig Digory och hans kompis Polly upp på vinden och in i hans morbrors rum. Morbrodern upptäcker dom och skickar iväg dom till Narnia. Där träffar dom lejonet Aslan, som ger dom ett uppdrag som betyder mycket för Narnias befolkning. Men på vägen lurar många faror...
Någon händelse i boken: Jag tycker det var roligt när alla djuren jagade morbror Andrew.
Vad jag tyckte om boken: Jag tyckte den var jättebra. Jag gillar C.S. Lewis böcker. Dom är jättebra.

Inga kommentarer: