söndag 22 augusti 2010

Det mest imponerande

Texterna nedan, om mitt sommarlov 1985, kostcirkelinformationen, och Min morbror trollkarlen, kommer från ett par anteckningsböcker jag hittade i ett förråd hemma hos mina föräldrar för ett par veckor sedan. Mamma har av någon märklig anledning noggrant sparat alla mina gamla skolböcker - och då menar jag i första hand textböcker med typ tvåans matteövningar - men nu var det äntligen dags att rensa. 98% gick till pappersåtervinning, men två böcker sparade jag. Den ena innehåller texter om sommarlov, museibesök och dylikt, och den andra innehåller bokrecensioner. Jag ämnar dela med mig av dessa texter här på bloggen.

När jag visade mamma böckerna tyckte hon det mest imponerande var min fina skrivstil. "Mycket bättre än nu", sa hon. Jag kunde inte annat än hålla med. Det har bara gått utför sedan dess.

Inga kommentarer: