söndag 30 mars 2008

Söndagsläsning

Jag inser att den här bloggen förvandlats till värsta roliga klipp-bloggen den senaste tiden, det redaktionella innehållet har varit skrämmande sparsmakat. Sorry. Jag skyller på att jag haft en massa annat för mig, dels väldigt ointressanta saker, och dels saker jag är mitt uppe i och inte kan förhålla mig till. (Klippen har dock varit jävligt bra, något annat kan ni inte säga.) Och med den disclaimern ur vägen kommer här ännu fler länkar till läs- och sevärda saker:

- Jan Gradvall skriver en lång artikel i DN om Second City, men nämner inte Del Close en enda gång. Nästan tjänstefel, väl? Framförallt med tanke på den nysläppta boken om Close.

- UCBcomedy intervjuar Zach Galisouvlaki om hans metoder och idéer; Zach är ovanligt samlad och tillmötesgående.

- Gene Wilder ser tillbaka på sin karriär med självdistans och humor.

- The Films of Paul Thomas Anderson - en hyllning till PTA av kreativt fan.

Till sist, lite redaktionellt material: idag söndag ska jag städa, tvätta, sova och skriva. Jag är också arg över att jag fått bekräftat att jag aldrig, under inga omständigheter, kan skaffa Canal+ om jag inte skaffar parabol. See what I mean?


Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

John Eje Thelin sa...

Ingen Mr Show, ingen Fry & Laurie, ingen Mitchell & Webb Situation (mycket bättre än senare M&W Look), ingen Big Train och flera från The State (och "ass pennies" är långt ifrån en av UCB:S höjdpunkter). Nej, ytterst oinformerat och väldigt begränsat.