söndag 18 november 2007

Utan tröja i Central Park

När jag tog en promenad i Central Park såg jag det här:





Sådär sextio topless snubbar, endast klädda i jeans. I alla möjliga åldrar och utseenden. De lattjade omkring, lirade amerikansk fotboll, poserade. En fotograf sprang omkring och tog massor av kort. Det såg ut som en foto-shoot, men något med den stämde inte - det var för dåligt organiserat, för slappt, för många skratt.

Massor av folk samlades såklart vid denna udda uppenbarelse, och ingen tycktes veta vad det handlade om. Jeansreklam? Efter ett tag var fotografen klar, och gruppen upplöstes. Någon halvtimme senare stötte jag på några av jeanskillarna igen, fortfarande tröjlösa, på 5th Avenue. Jaja, New York, tänkte jag.

Det var först ett par veckor senare jag insåg att jag hamnat i kölvattnet efter Improv Everywheres senaste upptåg. Roligt, med tanke på att jag skrivit om dem tidigare, men typiskt att tanken inte alls slog mig att det kunde vara IE när jag var på plats.


Andra bloggar om: ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, nu blir jag nästan lite avundsjuk. När du skrev om dem sist blev jag så imponerad och tyckte att de var så sköna - och nu har du nästan fått ta del av en av deras improvisationer.

Kul!