lördag 16 oktober 2010

Best Show Redux

Jag retoolade mitt tidigare inlägg om The Best Shows tioårsjubileum; skrev ytterligare ett par paragrafer, förtydligade för icke-fans, jobbade om presentationen, och publicerade det hela på Weird Science. Läs här.

Vad har ett sånt inlägg på Weird Science att göra, kan man fråga sig. Med viss rätt. Vi skriver ju om film och TV på WS, och det är i ärlighetens namn något av en stretch att skriva om ett radioprogram där. Men det handlar om kontext. Som jag skriver så är The Best Show en hubb, ett nav för så många populärkulturella fält. Det berör mycket av det jag brukar skriva om - mest humorrelaterade saker. Och med det som grund skrev jag. Jag kände inte ens att jag behövde krysta fram Toms inblandning i Monk för att legitimera artikeln.

Så läs. Och om du tillhör den lilla skara svenskar som redan nu uppskattar The Best Show - skriv en kommentar. It is time to TESTIFY, som Tom skulle sagt.

Inga kommentarer: