söndag 12 augusti 2007

Den riktiga listan



Roger redogör förtjänstfullt för låtlistan från Filippa Reinfeldts Sommar-program häromdagen. Listan är precis lika vidrigt slästruken som man kunnat tänka sig, men mina insatta källor gör gällande att den faktiskt är en whitewash, en andra tillrättalagd version, noggrant omstöpt för att inte stöta sig med den rådande image makarna R. så desperat odlat för media och allmänheten de senaste åren. Jag kan inte avslöja hur, men jag har lyckats få tag på den ursprungliga listan. Den ser ut såhär:


GG Allin - Dead or Alive

Tim Dog - Fuck Compton

Tribe of Issachar - Champion Natty (Dubplate)

Black Flag - Rise Above

ABBA - Ring Ring

Guided By Voices - The Winter Cows

Pharoah Sanders - The Creator Has a Master Plan

Steve Reich - Come Out

Ted Gärdestad - Sol, vind och vatten

Kool G Rap & DJ Polo - Two to the Head

Drexciya - Anti-Beats

The For Carnation - A Tribute To


Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

eff sa...

Lovar att Fredrik dessutom ville ha med en låt av Anti-Nowhere League men fick nej av Filippa. Han är ju jävligt punkrock, menar jag...

Jacob! sa...

Hej! Hur gör man för att kontakta dig i ett lite mindre publikt forum? Jag finns på jacob AT greatworks.se

mvh/