torsdag 12 april 2007

Fem snabba

Kanske till Cannes? Spekulationer hos En dröjande blick. Hela listan släpps om en vecka. (For the record: jag ska inte dit.)

***

I efterdyningarna av Man Uniteds historiska förnedring av Roma i tisdags ställer Martin Kelner i The Guardian en viktig fråga.

***

I believe Yo La Tengo is Spanish for "Yo, let's tango!". Ronald Thomas Clontle är tillbaka med nya halsbrytande musikomdömen.

***

Andy Barker PI läggs ner, det återstår bara ett avsnitt av Tim and Eric Awesome Show Great Job!, men: The Human Giant har precis kickat igång. Sjunde och sista säsongen av Trailer Park Boys smögs igång i söndags. Och adult swim har redan beställt trettio nya avsnitt av TAEASGJ!.

***

TSOYA-intervju (video och audio) med Jack McBrayer, som spelar Kenneth i 30 Rock.

2 kommentarer:

eff sa...

Men herre jösses, jag har helt glömt bort att titta på Tim & Eric. Ze mistake!

Kul att 30 Rock får en säsong till, det är ett jäkligt roligt program. Alec Baldwin knäcker mig varje gång med sina röstlägen och, ja, allt (han är grym, deadpan fast ändå inte riktigt). Tina Fey verkar ha varit en av få som höll ihop SNL, efter hon försvann har de få avsnitt jag sett varit rejält kackiga (ojämnt har det förstås alltid varit). Andy Samberg et al från gruppen vars namn jag glömt bort (men som troligtvis innehåller Island och som gjorde "The 'bu) trodde jag skulle lyfta mer. Men jag har nog inte sett tillräckligt mycket för att uttala mig egentligen, heh.

Yo, let's tango. Haha. Clontle har jag inte läst nåt av förut, men han tycks vara på samma våglängd som mig.

Martin Degrell sa...

Wow, då har du ju (i och med kvällens avslutning) hela tio avsnitt av banbrytande galenskap framför dig! Jag tycker inte det känns överdrivet alls att säga (och därför säger jag det!) att Tim & Eric gör den överlägset mest intressanta tv-humorn just nu, inte minst stilmässigt.

"Clontle" är alias för Jon Wurster, från Scharpling & Wurster (som jag tjatat och fortsätter tjatar om). Han "debuterade" med boken Rock, Rot & Rule - 'the ultimate argument settler' - för några år sedan. Smakprov här.