onsdag 11 juni 2008

EM, dag 4



SMS-konversation igår:

Mathias 15.17: Lill-Bjärred i startelvan. Kim och Linderoth på bänken enligt kvällspressen. Kommentar?
Martin 15.18: Vet inte vad jag tycker just nu, är mest nervös.
Mathias 15.20: Ja. Jag med. Ingen speciell känsla heller. Kan gå precis hur som helst. Lär bli första målet vinner.
David 18.04: Jaha då ser det ut som om Lillbjärred startar, och chanserna till 3 poäng är som bortblåsna >:(
Martin 18.05: Visste du inte att Lagerbäck hatar fotboll?
David 18.07: Jo förvisso! Men va fan! Måste kännas kul för Källström!
Mathias 20.09: Kan du se Mikael Nilsson och Petter Hansson ta sig an Iniesta och Torres?
Martin 20.24: Vilken dag som helst
Martin 20.30: Nervös, pessimistisk på gränsen till uppgiven... själv?
David 20.32: Övertygad om att det går åt helvete!
Martin 20.33: Rätt inställning
Mathias 20.33: Jag känner mig mest rädd för att det ska bli pinsamt. Jobbigt och nervöst.
David 20.34: Ja jag vet, men med den inställningen kan jag sova efter matchen ;)
Per 20.37: Hej jag känner mig allmänt olustig. Samma som du skulle jag säga. Men snart är det avspark, det blir svårt men det kan gå. Lagerb är sjuk. Alltid samma visa.
Martin 20.39: Ja, man fattar ingenting.
Daniel 20.42: Äh det är klart att det går åt helvete. Men man kan alltid hoppas. Ta en grogg å hoppas på ett mirakel. Det gör jag.
Martin 20.42: Amen to that
David 20.44: Var fan är träningsjackan Lagerbäck! Underbart
Mathias 20.45: Henke ser avslappnad ut. Jag avundas honom.
Per 20.47: The Greeks were fucking freaks
Martin 21.15: Lagerb gör vad han kan med sitt spelsystem för att framställa Z i dålig dager.
David 21.16: Håller med, för mycket luftbollar
Martin 21.24: För helvete Henke, skjut!
David 21.24: Sant! Jävla Henke
Martin 21.32: Grekland: en skam för fotbollen.
Per 21.32: Ja
David 21.33: Ja, och ännu värre känns det då när sve förlorar
Mathias 21.33: Sjukt dåliga. De förtjänar allt ont
Daniel 21.34: Ja det suger. Dom ska ha spö. Henke måste ta avsluten.
Martin 21.35: Ja, vad fan skjuter han inte för?
Mathias 21.48: Nu jävlar
Per 21.52: Helvete
Mathias 21.52: Skärpa i avsluten!
Martin 21.52: Det var chansen, nu blir det mål för gre ist
Per 21.53: Ja
Martin 21.56: Varianter funkar aldrig!
David 21.56: Nä lite direktskott vill jag ha
Martin 21.59: Första sv byte i 80?
David 21.59: Förmodligen
Per 21.59: Ha ha du vet mannen
Mathias 22.02: Jag vill se allbäck
Martin 22.03: Du är galen. Elmander dock
Per 22.06: Ha ha
Martin 22.07: In med Elmander!
David 22.07: Absolut
Per 22.08: Beredd att hålla med
Martin 22.12: !!!
David 22.13: Zlatan!!!
Daniel 22.13: Snyggt!
Per 22.13: Kärlek
Mathias 22.14: Eufori!
Daniel 22.16: Smör!
Mathias 22.23: Petter Hansson - värdig arvtagare till Mjällby
Martin 22.23: Bisarr utveckling
David 22.24: Ja synd på Chippen dock
Mathias 22.25: Trist med chippen
Martin 22.37: Oväntat och underbart!
David 22.37: Helt fantastiskt
Per 22.38: Underbart
Mathias 22.39: Ja herregud. Jag är helt slut.
Daniel 22.41: Gött! Nu kan man vara glad ända till lördag.
Mathias 22.48: Dubbelknä är the shit

***

Ett snabbt lyssnartips: spana in Radiosportens små porträtt av de svenska spelarna (plus Lagerbäck), serverade i pod-form. Riktigt kul, framförallt om man lyssnar på allihop i en klump. Hade ingen aning om att Mikael Dorsin var bror till Henrik Dorsin, men det borde man kanske fattat. Roligast annars är såklart musikvalet (alla spelare får välja en favoritlåt att spela i radion) - Petter Hansson väljer Fat Joe, Johan Viland Hold the Line.

***

Dagens huvudlösa prognos: ....ah, who cares?


Andra bloggar om: ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Såg matchen på ITV1. Kul att höra hur de engelska kommentatorerna allteftersom började heja mer och mer på Sverige eftersom grekerna blev tråkigare och tråkigare. När grekerna körde sitt Simpsons-passningsspel (minns ni episoden när Simpsons går och kollar på soccer?) sa kommentatorerna "Come on, let someone else play" och öste rent allmänt förakt över Grekland. Efter första halvlek sa de (hilarious) "Well, this is a game that has conformed to expectations. And the expectations were very modest." Så engelskt! Även de engelska kommentatorerna (liksom alla med ögon och hjärna) undrade varför Henke inte tog avsluten.

Egna kommentarer: Zlatans mål var skitsnyggt men visst var det också kul att se ett äkta svenskt gröt-bröt-mål? Plus en annan sak: såg inte Sverige lite veka ut man-mot-man, i tacklingarna etc? Eller var det bara för att grekerna spelade så fult (gillade de vällustiga repriserna när Zlatan fick en spark på kuken av en liggande grek) som det såg ut så?

Martin Degrell sa...

Haha, Simpsons-parodin var det första jag tänkte på! Lysande.

Jo, andra målet var verkligen ett riktigt fulmål, helt i fin svensk tradition. Det var det Mathias (ovan) syftade på när han skrev att Hansson var värdig arvtagare till (Johan) Mjällby.

Jag är mest oroad över att de såg lite trötta ut på slutet, men tillskriver det det faktum att de fick föra spelet hela matchen.

Anonym sa...

I TV resulterade ju pungsparken i kommentaren (typ):

"Där fick pappa Zlatan".

Annars tycker jag att du och M. lider av ett hårt fall av kärringtippande Martin. Om vi bara är tillräckligt negativa och inte har några förväntningar så blir vi i alla fall inte besvikna... :o)

Nu tar vi guld - Pirelli vann ju Schlagern.

krämer