tisdag 10 juni 2008

EM, dag 3

Vilken match. Fantastiskt. Där började EM på allvar. Och Italien-Holland var ju också ganska bra! Heyy-oh!

Nä, FRA-ROM var inget vidare. Jag hade visserligen rätt i att det blev oavgjort och att les bleus såg sega ut, problemet var ju att de aldrig kom igång alls, trots vissa försök från Ribery och Benzema att göra något (de fick säkert en utskällning av Domenech efter matchen). Det är grymt frustrerande att se Domenechs taktik, jag fattar ingenting. Det är lite som Lagerbäck och Sverige. (Och apropå det summerade min kompis Mathias matchen bäst: "det ser ut som Grekland-Sverige". Låt oss hopppas det blir trevligare i kväll.) Å andra sidan var inte Rumänien så jävla roliga heller. Men säkerligen desto mer nöjda med resultatet. Det blir väl så att gli azzurri lurar sig förbi ändå.

Lika som bär: rumänska Goian och Billy Bragg, Ambrosini och Peter Stormare.

Dagens huvudlösa prognos: Ljungan går sönder, Sebastian Larsson tar över. Sverige vinner, förlorar eller spelar oavgjort... jag klarar inte av det. Varför är ens Sverige kvalificerat? Kan jag inte bara få avnjuta ett mästerskap utan en massa magknip? I den andra matchen hoppas jag på oavgjort, med en massa gula och röda kort, och flera frågetecken för Aragones. Why not.


Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: