fredag 26 januari 2007

Helgnotiser



Ingen festival för mig! För mycket resande fram och tillbaka den senaste tiden, pallar inte. Hade jag åkt till Gbg hade jag nog försökt se: Chocolat och Careful (om inte annat så för att få se dessa två mästerverk på bio), Going to Pieces: The Rise and Fall of the Slasher Film, Rising Son: The Legend of Skateboarder Christian Hosoi, Taxidermia, Sleeping Dogs Lie, Syndromes of a Century, alla Style Wars-dokumentärer, The Art of Crying. Och så något av sidoarrangemangen.

***

Filmbolagen blir allt mer desperata. Eller hur ska man tolka det här? Någon borde meddela Ralf König.

***

Bloggen Monster Brains kör en hel vecka med all things Lovecraft. Konstverk, bokomslag, udda prylar. Jag är ganska förtjust i den här målningen, som påminner mig lite om Joe Colemans grejer. Men det här slår nog det mesta.

***

Klassisk beef: Hieroglyphics vs Hobo Junction, här.

Ny beef: Louis CK vs National Catholic League, här.

***

Nästa vecka: Tim and Eric - Awesome Show, Great Job! har premiär på Comedy Central (ny promo här) [EDIT: fel av mig, premiär veckan därpå]. Första och enda säsongen av Lucky Louie släpps på DVD. Och inte minst: Sarah Silvermans självbetitlade, väldigt försenade komediserie har premiär, också på CC (Village Voice: "Sarah Silverman is My Kind of Cunt").

***

Redan denna vecka: en av 2006 års allra bästa filmer, Brick, släpps direkt på svensk DVD.


Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du Martin. Nu har jag sett Taxidermia, Sleeping Dogs Lie, The Art of Crying och en bunt andra filmer. Dessvärre kommer jag att missa Careful på torsdag. Extra surt med tanke på att jag redan köpt biljetten. Men jag får väl försöka hugga den nån gång i framtiden istället...

Tack för tipsen b t w!