måndag 12 juni 2006

MEX 3 - IRN 1



Var:
hemma
Sällskap: solo
Mat/dryck: pizza, cola
Stämning: under andra halvlek (post-pizza) mer eller mindre uppsluppet och positivt
Övrigt: Mexikos målvakt Sanchez far dog för några dagar sedan, och Sanchez återvände till truppen så sent som i går eller förrgår efter att ha gått på begravningen i Mexiko. Såg ni att Irans målvakt lämnade över en stor blombukett åt Sanchez när spelarna hälsade på varandra? Och såg ni hur mexarna kramade om Sanchez vid slutsignalen? Sånt sänker mig totalt, jag blir rörd; jag är överhuvudtaget väldigt svag för all sorts hövlighet och sportslighet innan allt brakar igång - slantsinglandet, utbytet av vimplar, handskakningen mellan kaptenerna och domarkvartetten - kalla det en romantisk illusion men jag föredrar sportsligt och civiliserat beteende före och efter matcher framför testosteronstint huffande och puffande. För övrigt var det en ganska trevlig match, även om min koncentration i ärlighetens namn inte var på topp hela tiden. Juste gruppspelsmatch. Iran bättre än väntat.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: