torsdag 11 augusti 2011

Julafton i augusti



Varje gång jag får swag från WFMU känner jag ett behov av att visa upp det, dela med mig av godsakerna. Visa precis hur jävla värt det är att skänka pengar till något som är så gräsrotsaktigt, så volontärbaserat, så proffsigt och generöst på alla fronter. Idag fick jag årets skörd. Den var ovanligt sen i år, pga strul från både mig och mitt lokala postkont-, förlåt, postkontor finns ju inte länge. Mitt lokala... postombud? Paketutlämnare? Hursom. Jag stack på semester under lite för lång tid, och under den tiden ankom paketet från Jersey City. Och numera behåller paketutlämnarna bara stora brev och paket under två veckor, sedan returneras dem utan pardon. Så när jag kom tillbaka efter att ha vilat upp mig i Blekinges skärgård hade swag åkt tillbaka till USA, och en hel hög vinylskivor åkt tillbaka till England. Pinsamt. Efter mycket om och men - och extra portokostnader - skickades allt en andra gång, och idag hämtade jag ut rubbet. Well worth the wait. Har inte hunnit sätta tänderna i det ännu, men alltså kolla in... Africa-funk, obskyra soulrariteter från Mr Fine Wine, mystisk samling från DJ/Rupture, atmosfäriska sounds och deep cuts från olika hiphop-promos... samt t-shirts, nyckelring, USB-minne med en miljon mp3-or på... och sedan tidigare har jag fått The Best Shows paket med samlarkort och en massa annat.

Inga kommentarer: