onsdag 2 mars 2011

Nuggets

 
- Den senaste veckan har jag snöat in på Kurt Vile-låten In My Time från hans kommande album Smoke Rings for My Halo. Känner man till min normala musikdiet förstår man att detta är något att uppmärksamma.

- Responsen på min nya podcast Arthur har varit god. Första avsnittet har laddats ner ganska många gånger, och nu är förhoppningen att folk även lyssnar på det, gillar det, och sedan kollar in nästa avsnitt, som kommer om någon vecka.

- Oscarsgalan: hade 8 rätt av 12 i de stora kategorierna (har inte räknat/tippat övriga). Okej resultat med tanke på nerlagd tid och energi, men jag stör mig på att jag missade Inside Job (var övertygad om att Restrepo, aka Armadillo på amerikanska, skulle ta hem det). Och Fincher, som jag bombsäkert trodde skulle få regipriset. Såg inte galan. Väntade resultat. Alla kommer att ha glömt The King's Speech om fem år.

- Jag har författat en kärleksförklaring till Portlandia Weird Science.

- Idag är jag väldigt seg. Gick upp halv tre, lyssnade på The Best Show, gick till jobbet. Nu zombie. Men med ett lysrör i ögonen och en espresso i magen kan man fejka energi ganska länge.

- The Best Show gick som tåget, som vanligt. Fun times. Ted Leo och Carl Newman sjöng och spelade gitarr. "Gene Simmons" ringde in. Fantastiska $ 81 500 samlades in under tre timmar. Tåget går en gång till på tisdag i nästa vecka. Hoppa på då. För $ 75 får du en sjutums-singel med barntillåtna versioner av GG Allins sånger framförda av Fucked Up, Ted Leo, Ben Gibbard, Ty Seagall, Mountain Goats med flera. Du får även den här spektakulära t-shirten, en affisch, en knapp, och övrigt WFMU-swag inkl en t-shirt till. Väl värt.

- Min Film International-kollega Daniel Lindvall erbjuder en intressant läsning av Susanne Biers Oscarsvinnande film Hämnden. Kolla in omgjorda FilmInt-sajten förresten. Ett ordentligt lyft.

1 kommentar:

Aumua sa...

Nuggets tillbaka:

Tack för Portlandia-tipset! Riktigt bra stuff. Hade helt lyckats missa den. Främst för att jag tydligen lider av samma sjukdom som du där jag inte kan börja titta på något innan det är färdigsänt och kan inte heller sluta titta på saker jag väl börjat med (Herre ge mig styrka att sluta följa House och Boardwalk och allt annat jag egentligen inte är intresserad av!). Började nyss följa både Friday Night Lights (såpa plus football=win) och In Treatment bara för att sakerna äntligen tagit slut. Min slutsats är att det handlar om att hänga med. Tänk om man hamnar i en diskussion och inte har sett DEN serien? Vilken loser. Deprimerande beteende men någon måste ha det också.

Följde också Tomthonet men när alla streams (hade sorgligt nog igång videon, datorradion på mute och mobilradion för säkerhets skull) dog samtidigt här vid fem kastade jag in handduken. Kul dock att se live hur aktiv Tom är i studion. Han verkligen hetsar en till pengadeparture.