onsdag 17 februari 2010

Hej konsument! Martin Degrell



VARSÅGOD DN HÄR HAR NI SVAREN. JAG TAPPADE BORT ER MAILADRESS SÅ JAG PUBLICERAR DEM HÄR ISTÄLLET SÅ KAN NI COPY/PASTA FÖRLÅT PEJSTA TJOFF RÄTT IN I TIDNINGEN!

Bästa promenad: Magistratsparken-Slottsstaden-Bibblan-Kungsparken-Ribban-V Hamnen-Dockan-Stationen-Stortorget-Gustaf-Hem
Favoritgata: det får bli Friisgatan förstås; jag gillar också de små lugna gatorna vid Magistratsparken där di rige bor, Munkgatan och Klostergatan (RÅDMANSVÅNGEN REPRAZENT)
Favoritdrink: Lägenhetsbråk
Äter lyxmiddag på: El bulli, jag är där flera gånger i veckan
Bästa mikromaten: Gårdagens köttfärssås
Favoritförort: Köpenhamn!
Fikar gärna på: Sorl (det ligger närmast)
Bästa lunchställe: Korvhuset
Bästa brunchen: Köttfrukost i Norra hamnen (frukost, lunch och middag i ett)
Bästa kaffet: Lilla rosteriet kanske
Bästa konsertlokalen: Gamla sunkiga Inkonst
Bästa baren: Måste säga På Besök pga sponsoravtalet
Här bjuder jag mamma på middag: Tempo
Här bjuder jag pappa på middag: Mando
Senaste Stockholmsupptäckt: det är tydligen snö där fortfarande
Senast sedda teater-/dansföreställning: räknas comedy? OK: Louis CK i London i november
Senast sedda utställning: Moderna museet Malmö
En bra gåbortspresent: Blomster från Konsum Solidar
Favoritlyxartikel: Kött
Läser just nu: Julie Klausner - I Don't Care About Your Band
Läser helst: James Ellroy
Favoritråvara: Guld
Favoritfärg: svart rött
Favoritmärke: Knivmärket
Favoritskor: Mina Adidas som jag har året runt som håller på att gå sönder så jag måste köpa nya snart
Klädkonto per månad: Fyra, fem, ibland sexHUNDRA KRONOR
Dricksprocent: Skjuter från höften
Modeförebild: Preussen 1890
Motionerar: Ack ja
Mest överskattade affär: Geijeraffären
Det dyraste jag har köpt: Min utbildning
Favoritprodukt på Systemet: öl från St. Peter's
Favoritprodukt på Apoteket: lätt Ipren och just nu även Helosan
Bästa fyllekäket: innan var det Jalla Jalla på Bergsgatan men sen blev jag magsjuk två gånger efter att ha ätit där - nu blir det istället konkurrenten Campus bredvid
Lyssnar på: alldeles för många podcasts (en av målsättningarna 2010: minska antalet pod-prenumerationer)
Bästa förfestmusiken: Fela
Senast gnolade: Sade
Senast köpta skivan: Dâm-Funks Toeachizown ltd vinylbox / Edans Echo Party ltd vinyl / Anna von Hausswolffs ltd debut-dubbelsjua
Mitt sämsta köp någonsin: en oändlig parad av datorrelaterad kringutrustning (hårddiskar, mediespelare, möss, tangentbord, monitorer, kablar, nätverkskort, minnen, routrar, modem, hubbar, knappt användbara usb-produkter, etc)
Dansar helst till: house musique
Senaste impulsköp: surdegsbröd från det nya boulangeriet på Ö. Rönneholmsv.
Senaste fyndet: en resa till New York
Senaste secondhandfyndet: ett gäng George Duke-LPs
Fulaste klädfärg: alla på en gång
I dvd-spelaren/datorn: Alldeles för mycket osedd film och tv
Användbar pryl: kettle
Mode jag aldrig vill se igen: det spelar ingen roll, jag kommer ändå att få se det
Bästa huvudbonaden: fez
Värsta huvudbonaden: toppluva som står rakt upp - kom igen är du fem år gammal eller?!; hatt på svenska medelålders män [EDIT: dvs slokhatt/cowboy]
Favoritaccessoar: kniv
Bil/Transportmedel: ingen bil, jag har cykel men går mest
Återvinner: chockerande lite sen min hyresvärd konstaterade att det inte "var värt" att ha återvinning och ersatte allt med stora gröna kasta-allt-tunnor
Hejar på/håller på: MFF, Liverpool, Zlatan
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: folkkoll, musik

4 kommentarer:

Julia sa...

Vad är det i lägenhetsbråk?

Martin Degrell sa...

Kvällens alla överblivna sprit-slattar samlade/hällda på en flaska. (Jag vet, urrrk - har faktiskt stött på ett uteställe som serverade det under disk.)

Icke-skämtsamt svar: alla sorters margarita.

Henrik Ö sa...

Wow, Sveriges tråkigaste feature-format just nu made interesting!

eff sa...

Fez power!